portfolio

PORTFOLIO

Hieronder zie je voorbeelden van wat ik zoal gemaakt heb als grafisch ontwerper.

2017 prentenboek

 

Een medewerker van Amethist benaderde mij in de overtuiging dat ik een prentenboek voor ze kon maken én illustreren. Ik heb veel ervaring met het maken van boeken, maar ik ben geen illustrator. Ik heb een proeftekening voor ze gemaakt en samen zijn we de uitdaging aangegaan.

 

Tuinen van de Koning is een sprookje voor volwassenen, bedoeld om een groot en herkenbaar probleem kinderlijk eenvoudig uit te leggen, maar mijn zoontjes vinden het ook een heel mooi boek ;-)

 

 

2012 , 'reisgids' op zakformaat

 

Uitgeverij De communicatiepraktijk benaderde mij in eind april 2012 of ik een nieuw boek wilde vormgeven. Mede door de perfecte samenwerking met de auteur en de uitgever lag ‘100% consistent’ anderhalve maand later al op de drukpers!

www.involve.eu

"De smaakvolle en aantrekkelijke opmaak van de Consistentie Check in de vorm van bijpassende een metroplattegrond maken de materie aantrekkelijk en de lezer nieuwsgierig." Nico Jong, in vakblad C 2012.

 

8e druk, 2015 studieboek

 

Acteur Erik Rijnders benaderde mij persoonlijk met de vraag of ik wilde meewerken aan een gehele herziening van zijn 'bestseller'. Na 7 herdrukken voldeed de oude vorm niet meer aan deze tijd en samen hebben we een nieuwe vorm gekozen. Ik was zeer vereerd dat Uitgeverij van Gorkum een uitzondering maakte door met mij aan dit boek te werken in plaats van met 1 van hun eigen vormgevers.

uitgeverij van Gorkum

 

 

2017, (werk)boek

 

Met heel veel liefde en plezier heb ik dit boek gemaakt voor communicatiebureau Involve.

 

Het werkboek biedt achtergronden en vooral veel praktische tools om gesprekken binnen jouw organisatie naar een hoger plan te tillen. Door hiermee aan de slag te gaan wordt het een persoonlijk handboek met je eigen antwoorden en aantekeningen.

uitgeverij Commotion Publishing, Nijmegen

 

2012, advertenties

 

Étouffant is een cateringbedrijf dat zich voornamelijk bezig houdt met bruiloften en partijen. Ze wilden graag een logo 'met een wapen erin' en een advertentiestijl met een chique uitstraling waarin ze door middel van fotografie veel konden laten zien van wat ze te bieden hebben. Ze waren erg tevreden met het eindresultaat.

 

2007-2010, personeelsblad

 

Kleurrijk, wereldwijd verspreid magazine voor alle medewerkers van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Voor dit magazine deed ik de vormgeving en de art-direction, daarnaast leverde ik ideeën aan voor illustraties of fotografie. Destijds was ik werkzaam als ontwerper bij Kris Kras Design [Utrecht].

Voor een personeelsblad is het belangrijk om de lezer betrokken te houden bij het bedrijf. Waar dit gewenst is, denk ik graag mee over nieuwe rubrieken, leuke onderwerpen en geschikt beeld.

 

 

visitekaartjes

2012-2017

 

Bij het ontwerpen van een logo denk ik al na over eventuele vervolgproducten. Een logo moet op zichzelf kunnen staan, maar moet ook de basis zijn voor een totale uitstraling: de huisstijl.

 

Voor het visitekaartje gebruik ik altijd 1 zijde voor zakelijke informatie en de andere zijde om een statement te maken. Dit kan in vormgeving, maar ik zet ook het drukwerk in om het imago te versterken.

 

Zo heeft het kaartje van BORG op de beeldzijde glans, adreszijde mat. Het kaartje van Thuis op weg heeft ronde hoekjes en het kaartje van LineUp heeft alleen de letters op de rode zijde in hoogglans, waardoor je ze alleen ziet als je het kaartje beweegt.

 

 

Regel jij het draagvlak?

 

2011, Auteur Monica Wigman benaderde mij voor de vormgeving van een boek dat ze wilde gaan maken over verandercommunicatie. Samen met de uitgever zijn we tot een bijzonder boek gekomen dat dicht bij de auteur is gebleven en vol staat met praktische informatie voor de communicatieprofessional.

Door de vrolijke en luchtige vormgeving is het een boek geworden dat je met veel plezier zult lezen.

 

uitgeverij De Communicatie-praktijk

 

Logo's

2010-2017

 

Of de vraag van een groot bedrijf komt of van de kapper om de hoek: een goed logo zorgt ervoor dat je op de kaart wordt gezet. Je wilt dat klanten je zien, onthouden, serieus nemen en een idee krijgen van het soort bedrijf waarmee ze te maken hebben.

Ik heb een eigen stijl, maar uiteindelijk bepaalt het bedrijf waarvoor het logo is het uiterlijk van een logo waardoor alles mogelijk is. Hiernaast een overzicht van logo's die ik gemaakt heb.

 

meer logo's >

 

 

SELECTIE VAN OPDRACHTGEVERS 2010-2018

 

Uitgeverijen Van Gorcum | Commotion Publishing | Uitgeverij de Communicatiepraktijk | Jaylen Books Magazines Elegance | ELLE | Mama magazine Grafische Bureaus KrisKras Design (Utrecht) | Total Creation (Ede) | Caplan (Arnhem) | ICT Media (Vught) | Studio Imago (Amersfoort) Advies, coaching, opleidingen en communicatiebureaus Amethist | Aurelius | Blooming | BORG | Involve | Leadership Academy Amsterdam | Film&Entertainment LineUp Entertainment | GlobalEyes Productions | Cango Industrie DyeCoo Horeca Strandclub Zwoel | Herberg Joure

 

 

sabine van loon grafisch ontwerp, Amersfoort | info@sabineontwerpt.nl | www.sabineontwerpt.nl

© Copyright. All Rights Reserved.